جنگنده‌های آمریکا به مواضع حشد الشعبی حمله کردند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 2 مرداد 1403 - 3:30

جنگنده‌های آمریکا به مواضع حشد الشعبی حمله کردند

شماره: 13900
Aa Aa

گفته می شود در این حملات علاوه بر کشته شدن ۴ نفر از نیروهای حشد الشعبی یک کودک نیز جان باخته و سه غیرنظامی دیگر مجروح شده‌اند.

به دستور جو بایدن و در مرز عراق و سوریه؛
جنگنده‌های آمریکا به مواضع حشد الشعبی حمله کردند

پنتاگون از حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به مواضع حشد الشعبی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه خبر داد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی سوریه و کانال خبری صابرین‌نیوز نیز این حملات را تأیید کرده‌اند.

پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله مدعی شده که جنگنده های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است.

خبرگزاری سانا در گزارش خود آورده است که در این حملات علاوه بر کشته شدن ۴ نفر از نیروهای حشد الشعبی یک کودک نیز جان باخته و سه غیرنظامی دیگر مجروح شده‌اند و خسارات مادی به منازل مسکونی و غیرنظامی وارد شده است.

ائتلاف سیاسی فتح در واکنش به حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیروهای بسیج مردمی عراق دانست.

احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف فتح در توییتر نوشته است: 

حمله ظالمانه جنگنده های آمریکایی به مجاهدان الحشد الشعبی در تیپ ۱۴ (کتائب سید الشهدا) در القائم (مرز بوکمال) دلیل یاس آنها از منزوی کردن حشد الشعبی بعد از رژه مهیب بود که برگزار شد و ثابت کرد که الحشد نیروی رسمی مدافع عراق و ملت آن در مقابل دشمنان است. خون هایی که جاری شد به خشم عراقی ها علیه هر متجاوز ستمکاری مبدل خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان